Table of Contents Volume 143 (2007)

Vorträge und Aufsätze

Gewalt und Terror

  • “Blood will have blood”: Regime Change in Macbeth. By Richard Wilson
  • Pelican Daughters: The Violence of Filial Ingratitude in King Lear. By Naomi Conn Liebler
  • Performing God’s Wrath: Tamburlaine, Calvinismand the Phantasmata of Terror. By Claudia Richter
  • “For pure need”: Violence, Terror and the Common People in Henry VI, Part 2. By William Leahy
  • Terror und Verstummen: Gewalt und Widerstand in Shakespeares Komödien. Von Rainer Emig
  • “These Violent Proceedings” – Francis Ford’s ‘Frenzy’ and the Pains of Governing Merry Wives. By Veronika Pohlig
  • Vampires, Cannibals and Victim-Revengers:Watching Shakespearean Tragedy through Horror Film. By Pascale Aebischer
  • Extimate Violence: Shakespeare’s Night World. By Elisabeth Bronfen

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  • Presented Representation – Intermedial Go-Betweens on the Shakespearean Stage. By Andreas Mahler

Shakespeare im Unterricht

  • Shakespeare im Englischunterricht: Ein aktueller Überblick. Von Roland Petersohn und Laurenz Volkmann

Miszelle

  • Tom, Dick and … Jack in the OED and in “Sonnet 128”. By Regula Hohl Trillini

Theaterschau - Shakespeare auf deutschsprachigen Bühnen 2005/2006 (Gesamtredaktion: Norbert Greiner)

  • “Jeder Hengst kriegt seine Stute. Alles Gute.” Bizarre Adaptionen, gewagt – bisweilen gewollt, auf norddeutschen Bühnen (Felix Sprang und Nina Stedman)
  • Zeitgenossen: Theater im Osten (Maik Hamburger)
  • “O shame, where is thy blush?” Nacktarbeit und andere Einfälle auf den NRW-Bühnen (Claus Clemens)
  • Die Lust am Spiel – Shakespeare auf Österreichs Bühnen (Holger Klein)
  • Vom Gehört- und Gesehenwerden – auf Schweizer Bühnen (Markus Marti)
  • Verzeichnis der Shakespeare-Inszenierungen, Spielzeit 2005/06

Bücherschau (Gesamtredaktion: Tobias Döring und Joachim Frenk)

  • The History of Violence: Zur Aktualität des Tragischen

    R. Bushnell ed., A Companion to Tragedy; A. Leggatt, Shakespeares Tragedies: Violation and Identity; W. M. Hamlin, Tragedy and Scepticism in Shakespeare’s England; S. Laqué, Hermetik und Dekonstruktion: Die Erfahrung von Transzendenz in Shakespeares Hamlet (M. Pfister)
  • Last Action Hero: Neues von Hamlet

    Hamlet, ed. by A. Thompson and N. Taylor; Hamlet: The Texts of 1603 and 1623,ed. by A. Thompson and N. Taylor; Hamlet. Englisch-deutsche Studienausgabe von N. Greiner und W. G. Müller (L. Erne)
  • Mission Impossible: Dienst ist Dienst

    D. Evett, Discourses of Service in Shakespeare’s England; G. Bradshaw / T. Bishop eds., The Shakespearean International Yearbook; J. Weil, Service and Dependency in Shakespeares Plays (D. Fuchs
  • Kill Bill: Was und wie mit Shakespeare anfangen?

    L. Hopkins, Beginning Shakespeare; T. Kullmann, William Shakespeare: Eine Einführung; S. Palfrey, Doing Shakespeare (M. Windisch); S. Laqué / E. Ruge eds., Realigning Renaissance Culture: Intrusion and Adjustment in Early Modern Drama; A. Höfele / W. von Koppenfels eds., Renaissance Go-Betweens: Cultural Exchange in Early Modern Europe (M. T. Burnett); C. Jansohn ed., In the Footsteps of William Shakespeare (B. Gibbons)
  • Alien: Transkulturelle und transmediale Rezeption

    C. R. Daileader, Racism, Misogyny, and the Othello Myth: Inter-racial Couples from Shakespeare to Spike Lee; M. Dimmock, New Turkes: Dramatizing Islam and the Ottomans in Early Modern England; V. M. Vaughan, Performing Blackness on English Stages, 1500-1800 (A. Stock); M. Orkin, Local Shakespeares: Proximations and Power; N. Schaffeld ed., Shakespeares Legacy: The Appropriation of the Plays in Post-Colonial Drama; S. Massai ed., World-Wide Shakespeares (C. Balme); H. R. Coursen, Shakespeare Translated: Derivatives on Film and TV; S. Kossak, “Frame My Face to All Occasions”: Shakespeare’s Richard III on Screen; S. Hatchuel, Shakespeare, from Stage to Screen (I. Habermann)
  • Die Hard: Leichen, Fetisch, Begehren und Ansteckung

    H. M. Nunn, Staging Anatomies: Dissection and Spectacle in Early Stuart Tragedy; S. Zimmerman, The Early Modern Corpse and Shakespeare’s Theatre (J. Frenk); D. Williams, The French Fetish from Chaucer to Shakespeare (E. Bettinger); D. A. Walen, Constructions of Female Homoeroticism in Early Modern Drama (S. Mieszkowski); C. L. Carlin ed., Imagining Contagion in Early Modern Europe; T. Pollard, Drugs and Theater in Early Modern England (S. Baumbach)
  • Total Recall: Politik und Vergessen

    A. Hadfield, Shakespeare and Republicanism (B. Klein); C. Ivic / G. Williams eds., Forgetting in Early Modern English Literature and Culture: Lethe's Legacies; G. A. Sullivan, Jr., Memory and Forgetting in English Renaissance Drama: Shakespeare, Marlowe, Webster (T. Döring)
  • Anzeigen

Berichte

  • Tätigkeitsbericht des Präsidenten (Frühjahr 2006). Von Andreas Höfele
  • Gewalt und Terror bei Shakespeare – Shakespeare-Tage in Weimar, 20. – 23. April 2006. Von Dieter Fuchs
  • “Kleine Herbsttagung”, 18. – 19. November 2006. Von Dieter Fuchs
  • Our European Shakespeare: A Progress Report. By Ton Hoenselaars and Clara Calvo
  • Erinnerungen an die Deutsche Shakespeare-Gesellschaft – verbunden mit Theatererlebnissen am Bochumer Schauspielhaus vor 60 Jahren. Von Otto Hagemann
  • Register

  • Über die Autorinnen und Autoren der Aufsätze und Vorträge
  • Martin-Lehnert-Preis